woensdag 16 januari 2008

de blauwe kater

Stamkroegen zijn belangrijk. Mijn goede vriend zal het beamen. In Groningen is er Het Pinteljee, Het Paard, De Singelier. In Veenwouden het niet meer bestaande Honk, in Brussel De Laffe Herder en Kafka. Het gaat er niet om hoe vaak je in die kroegen komt, het gaat erom dat je ze stamkroegen noemt. Zo is er de Rotonde, een stamkroeg in Brussel waar ik nog nooit geweest ben. In Leuven heb ik er al drie tot stamkroeg benoemd: de Commerce (naast de universiteitsbibliotheek), Gambrinus (met het beste interieur van Leuven) en De Blauwe Kater (een jazz en bluescafe - goeie shit).

En dat brengt me na een Per Seconde Wijzerachtige inleiding tot mijn punt. In mijn jas vond ik een bierviltje terug, beschreven in de Blauwe Kater. Er hing daar namelijk een poster voor een concert, en een van de sponsoren was het bedrijf van Theo de Vlieger uit Hamme. Mooi! Leuke daaraan was dat je volgens de poster de man kunt bellen voor alle Algemene Ondernemingen die je maar wilt uitvoeren. Ben benieuwd. Algemene Ondernemingen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

wel jammer dat je schijnbaar een categorie 'goede vrienden'en dus ook een categorie 'minder goede vrienden'hebt....

pdb

Anoniem zei

Hé, PdB leeft nog.