zaterdag 19 januari 2008

tradities!

Een goede vriend (de woorden 'goede vriend' zijn sinds de dood van Barend en Van Dorp een beetje in onbruik, ik wil dat tegen gaan) van me houdt er vreemde redeneerpatronen op na. Ik heb begrepen dat hij, en zijn actiecomite 'De traditie in ere hersteld', er voor pleit 98% van de wereldbevolking uit te roeien, alle menselijk ingrijpen op een enkele grotschildering na teniet te doen, en nu eindelijk eens Jurassic Park in de praktijk te gaan brengen. Om de traditie in ere te herstellen: we hebben immers veel langer in beren- (of ander harig beesten-)vel rondgelopen dan dat we dat niet doen. Het actiecomite zet zich verder naar verluidt in voor herinvoering van de slavernij: die is er langer wel dan niet geweest zoals uit recent historisch onderzoek is gebleken (door Geert Mak verricht, die overigens de gewaagde these heeft geponeerd dat als Nbumu 'de knots' Hrgawe in 8300 voor Christus ergens in Donker Afrika niet Kjolit 'de overspelige' Wdugo had vermoord, de kogel die Franz Ferdinand raakte in 1914 een nanometer meer naar rechts geweest was. Dan was er geen Eerste Wereldoorlog geweest, geen moord op Walter Rathenau, geen Tweede Wereldoorlog, en tot slot, het was toch een ernstige zaak geweest lieve mensen, geen teleologische zondagavondvertelling). Enfin, de afschaffing van de slavernij is slechts te wijten aan een triest misbegrip van de geschiedenis. En daartegen komen nu gelukkig mensen in opstand.

1 opmerking:

Anoniem zei

Het is toch een gotspe!, landgenoten, hoe sommige mensen mij woorden in de mond willen leggen!, woorden die ik, een hardwerkende belastingbetalende burger, nooit geuit heb.

Natuurlijk zitten er ook positieve kanten aan de slavernij (goedkopere suikerproductie in Groningen bijv.!), maar dat betekent nog niet dat ik het meteen wil herinvoeren!

Tot slot: een actiecomité was niet nodig want de boel hief zichzelf al op.